سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کرتین وال آلوتک

دیوار پرده ای یا کرتین وال یک پوشش بیرونی ساختمان است که در آن دیوارهای بیرونی غیر سازه ای استفاده می شود، کرتین وال ها یک سیستم پوشش نما ساختمان هستند که در ایران بهترین عرضه کننده آن شرکت آلوتک است که نمایندگی انحصاری برند آلوتک به شمار می رود.

از آنجا که دیوار پرده غیر سازه ای است می توان آن را از مواد سبک مانند شیشه  و آلومینیوم ساخت، بنابراین می تواند هزینه های ساخت را کاهش دهد. یک مزیت اضافی شیشه این است که نور طبیعی می تواند به عمق ساختمان نفوذ کند. نمای دیوار پرده هیچ بار سازه ای به غیر از وزن بار مرده خود از ساختمان حمل نمی کند. دیوار از طریق اتصالات در کف یا ستون های ساختمان، بارهای جانبی باد را که بر آن وارد می شود به سازه اصلی ساختمان منتقل می کند. یک دیوار پرده برای مقاومت در برابر نفوذ هوا و آب، جذب نوسان ناشی از باد و نیروهای لرزه ای که بر روی ساختمان وارد می شوند ، مقاومت در برابر بارهای باد و تحمل وزن خود طراحی شده است.

کرتین وال ممکن است به عنوان "سیستم" طراحی شده با قاب، پانل دیواری و مواد ضد آب باشد. قابهای فولادی تا حد زیادی جای خود را به اکستروژن آلومینیوم داده اند، معمولاً با شیشه پر می شوند که از لحاظ معماری جلوه ای دلپذیر و مزایایی مانند روشنایی روز را فراهم می کند. با این حال ، کنترل اثرات نور بر راحتی بصری و همچنین افزایش گرمای خورشیدی در یک ساختمان هنگام استفاده از مقادیر زیادی پر کننده شیشه دشوارتر است. سایر پر کردنهای متداول شامل روکش سنگ، صفحات فلزی، لوورها و پنجره ها یا دریچه های قابل استفاده است.

سیستم های کرتین وال  از نظر طراحی به منظور پوشاندن چندین طبقه با در نظر گرفتن نوسان و حرکت ساختمان علاوه بر چنین الزامات طراحی مانند انبساط حرارتی و انقباض ، از سیستم ویترین متفاوت است. الزامات لرزه ای، انحراف آب و بازده حرارتی برای گرمایش، خنک سازی و روشنایی داخلی به صرفه.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کرتین وال به وب سایت آلوتک مراجعه کنید.